Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

משאבת אוויר לאקווריום

שילובה של משאבת אויר לאקווריום הוא שלב חיוני בתהליך הקמת אקווריום. המטרה בשילובה של משאבת אויר הוא פשוט, משאבת האוויר שואבת אויר ומזרימה אותו דרך צינור דק שבקצהו אבן אויר אשר מפזרת את האוויר במימי האקווריום וגורמת לערבול מים ואויר המרווים אותו בחמצן.

כל בעלי החיים באקווריום מבצעים תהליך נשימה הנקרא נשימה תאית בו למעשה יוצר בעל החיים אנרגיה זמינה. בתהליך זה קולטים התאים חמצן וחומרי הזנה שונים ובאמצעותם מפיק אותו בעל החיים אנרגיה באמצעותה הוא מתקיים.

תפקיד משאבת חמצן לאקווריום

למשאבת המים באקווריום ישנם כמה תפקידים חשובים. התפקיד הראשון הוא כמובן להרוות את מימי האקווריום בחמצן כך שהדגים יוכלו לבצע תהליך של נשימה תאית , בנוסף לכך שחרור הבועות דרך משאבת האוויר גורמת לפעולה של ערבול המים – בשל תנועת הבועות המים מתערבלים כל העת ולמעשה שטח הפנים שלהם אשר מגיע למגע ישיר עם האוויר גדל וכך תהליך חמצון המים גודל . למשאבת המים ישנו יתרון עיצובי בתכנון האקווריום בשל הבועות הרבות שהן מפיקות .

בחירת משאבה של אוויר לאקווריומים

כיום , ניתן למצוא סוגים רבים של משאבות אוויר בשלל דגמים וגדלים. חוזקן של משאבות האוויר נמדד בהספק של ליטר אויר לשעה והכוונה היא לכמותו האוויר אותו מכניסה המשאבה לאקווריום.

חשוב לבחור במשאבת אוויר אחרת או יותר אשר תספק חמצן ברמה מספק לאוכלוסיית הדגים. ההתייחסות למשאבות האוויר מבחינת יכולת עבודה אינה רק בוחנת את התפוקה שלה רק ביחס לגודלו של האקווריום אלא ביחס ישיר לכמות הפריטים בו שכן גם באקווריום גדול ניתן להכניס מעט פריטים קטנים ואלו אינו זקוקים לכמות חמצן גדולה.

ישנם סוגי משאבות רבות הפועלות לרוב על פני צינור אויר אחר או יותר אך ניתן למצוא גם משאבות אוויר בעלות ארבעה צינורות ויותר במידה ותרצו לפצל את חלוקת האוויר באקווריום במידה ומדובר באקווריום גדול יחסית. חשוב לוודא כי המשאבה לא תפיק זרם אוויר חזק מידי אשר יצור גלים באקווריום ויפגע בסביבת הגידול. בנוסף לכך במידה והתאורה הפנימית באקווריום אינה מכוסה על ידי כיסוי מגן הופעת גלים יכולה לגרום לבעיות חשמל ואפילו לקצר.

טיפול ותחזוקה של משאבות אוויר

טיפול ותחזוקה במשאבת האוויר פשוטים מאד. לאחר חיבור כל המשאבה לחשמל יש לחבר אליה צינורות אוויר באורך המתאים ובקציהם לחבר אבן אוויר בצורה ובגודל הרצוי ולמקמם באקווריום. מומלץ לחתוך את צינור האוויר באמצע ולמקם שסתום אל חזר בכיוון המתאים כך שהאוויר יוכל לזרום אל האקווריום אך מים לא יוכלו לחדור אל המשאבה.

מומלץ לבחור באבן אויר בגודל ובצורה הרצויה אשר תיצור פרישה מתאימה של בועות האוויר באקווריום. מומלץ להשתמש באבן אוויר כדורית במידה ותרצו למקם אותה מאחורי צמח דקורטיבי או בפינת האקווריום ומומלץ למקם אותה בשליש התחתון של האקווריום כדי לשמור על תנועת המים וכמות הערבול.
מומלץ לא להפעיל את המשאבה על עוצמה מקסימלית כדי להימנע מרעש ושחיקה של המשאבה בזמן קצר. לכן, חשוב לשקול שימוש בשתי משאבות או משאבה אחת בעלת כמה צינורות שאומנם תפעל ברמה נמוכה כדי למנוע
בלאי אך עדיין תספק מענה לרמת החמצן במים.

משאבה כפריט עיצובי באקווריום…

ניתן להשתמש במשאבת האוויר גם כפריט עיצובי באקווריום ולא רק ככלי לחמצון המים. כיום, ניתן למצוא  אבני אוויר בצורות וגדלים שונים אשר יכולות להשתמש באופן יפיפה באקווריום. ניתן לבחור בין אבני אוויר עגולות , כדוריות , ישרות או דמויות שונות.

מומלץ להשתמש באבני אויר כדוריות או ישירה פשוט משום שהן מספקות את כמות האוויר הגדולה ביותר ביחס לשטח הפנים שלהן. ניתן להשתמש באבני אוויר ולהסתיר את צינור האוויר מתחת לחצץ , במידה ותבחרו להשתמש באבן אוויר ישרה תוכלו להסתיר את כולה מתחת לחצץ דק ולמעשה להפיק בועות מרהיבות בחלק האחורי של האקווריום וכדומה .

מרבית הדקורציות ואבני האוויר המשמשות לעיצוב ידרשו קבלת אוויר משתי צינורות – הקפידו לבדוק נתון זה לפני
הרכישה וודאו כי יש ברשותכם מספיק צינורות לשימוש באבן אוויר זו.

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן