Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

דגי מים מתוקים

על פי האדם קיימת חלוקה ברורה בגידול דגים ביתי. חלוקה זו מחלקת את הדגים בין דגי מים מתוקים לדגי מים מלוחים. ההבדל בין שתי הקבוצות הוא סביבת הגידול הנדרשת לגידול ביתי של סוגי דגים מסוימים כאשר דגים מקבוצה אחת אינם יכולים להתקיים בבית הגידול לו זקוקה הקבוצה השנייה.

ההבדל בין דגי מים מתוקים לדגי מים מלוחים

כדי להמחיש את ההבדל המהותי נציג את ההבדלים בתהליך הנקרא אוסמורגולציה בו הדג שומר על איזון מלחים בין גופו לבין הסביבה המימית בה הוא חי על מנת לשרוד. בגופם של דגי המים המתוקים ישנה כמות מלח גדולה יותר מהסביבה ולכן כמויות גדולות של מים הנכנסות מהסביבה מדללות את גופו ממלחים בתהליך דיפוזיה. במידה ודג מים מתוקים יגיע אל סביבת גידול של מים מלוחים מפל הריכוזים יתהפך למעשה הסביבה תהיה מלוחה יותר. במצב שכזה הדג יאבד נוזלים רבים וקרוב לוודאי שימות.

דגי מים מתוקים בארץ

בארץ ניתן למצוא כמה סוגים שונים של דגי מים מתוקים החיים בטבע. בין דגים אלו ניתן למצוא דגי מאכל כמו דגי אמנון הגליל ואמנון הירדן הנפוצים במערכת הירדן והכנרת ואת דגי הבורי הנפוצים יותר בים התיכון. בנוסף לדגים אלו המוכרים בסביבת הכנרת ונהר הירדן ניתן למצוא באזורים נוספים כמו דג הפורל הנפוץ בנחל הדן ודגים נוספים.

גידול דגים באקווריום ביתי

בגידול בשבי ישנו הבדל מהותי בין גידול דגי מים מתוקים לבין גידולם של דגי מים מלוחים במכשור הנדרש על מנת לשמור על סביבת בין הגידול מאוזנת ומפוקחת כך שהדגים יוכלו להתפתח באופן המיטבי. באקווריום של דגי מים מתוקים במרבית המקרים נדרש לשלב פילטר לסינון המים, גוף חימום ומשאבת אוויר אך פריטים אלו לא יספיקו לאקווריום המיוחד לגידול דגים במים מלוחים. ההבדל המהותי ביותר בסביבת הגידול הוא כמובן רמת המליחות במים המשפיעה על מרבית התהליכים הביולוגים בגופו של הדג.

סוגי דגים המתאימים למים מתוקים

כאשר נקים אקווריום מים מתוקים נוכל לשכן אותו בסרטנים, חלזונות צלופחים וכמובן בסוגים רבים של דגים המתאימים למים מתוקים.

דגים ציקלידים

משתייכים למשפחת הדגים הגדולה ביותר המונה כאלף וחמש מאות פריטים. דגי הציקליד הם דגים מרהיבים ביופיים אך לעיתים יכולים להיות תוקפנים כלפי דגים אחרים באקווריום. תחת קטגוריה זו ניתן למצוא את דגי הפלאוור הורן הגדולים והמרשימים המאופיינים בבליטה גדולה על המצח ולעומתם את דגי הרמירז הצבעוניים והקטנים.

כרישים

כרישים לגידול באקווריום מים מתוקים אינם כרישי ים המוכרים לנו אלא דגים עם מבנה גוף המזכיר בצורתו את כרישי הים ומכאן שמו. מדובר בדגים הגדלים לממדים גדולים במיוחד ומיועדים לגידול באקווריום גדול יחסית. במרבית המקרים צבעם ינוע בין כחול כהה לאפור כהה אך ניתן גם למצוא כריש אלבינו שצבעו לבן

ניאונים וטטרות

דגי להקות קטנים המאופיינות לרוב בגוף בצבע אחיד כאשר קו או נקודת צבע מבליטה אותם. לרוב הם יופיע בצבעים מרהיבים כמו כחול ואדום בוהקים ונבחין בהם רק כאשר הם ינועו כחלק מלהקה. דגי הניאון לדוגמא נעים בלהקות המונים לעיתים עשרות פריטים.

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן