Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

דג זהב

דג זהב (Carassius auratus) הוא מין של משפחת הקרפיונים החי במים מתוקים. מקורו אינו ברור והשערות שונות שעלו מגדירות אותו כמוטציה של הקרפיון המוכר. ישנם מספר זנים של דגי זהב הנבדלים האחד מהשני בעיקר בצבעם למרות שמקור הכינוי של דגי הזהב הוא כמובן מצבעם הכתום-צהוב.

דג הזהב השתנה רבות לאורך השנים בשל התערבותו של האדם וכיום הזן הנפוץ ביותר הוא דג הזהב המצוי. גופו מאורך והוא מתאפיין בזנב וסנפירים קצרים יחסית. הזהב המצוי יופיע לרוב בצבע כתום-צהוב אך הוא יכול בהחלט להופיע גם בצבעים כחול, שחור ולבן.

רבים מאתנו מגדלים אותם בצנצנת קטנה בבית או במשרד אך חשוב לציין כי בטבע באופן פראי גודלו של הדג יכול להגיע לשלושים עד ארבעים וחמישה סנטימטרים ולמשקל של שלושה קילוגרמים. בשבי דגי הזהב מתקשים מאד להגיע לגדלים שכאלו ובנוסף לכך אורך חייהם מתקצר משמעותית ויורד מארבעים שנים בטבע לשש עד שמונה שנים בלבד בגידול בשבי.

סונים שונים של דגי זהב

גידול דגי זהב בשבי אינו דבר חדש ולמעשה עוד לפני כאלף שנים הם גודלו בידיד שושלת סונג בסין. עד היום לא ניתן לומר בוודאות איזה זן גודל באותה תקופה שכן לדג מספר מינים נפוצים בעלי מאפיינים דומים:

דג קומט

מין שונה מכל המינים של דג הזהב והוא המין השונה ביותר מדג הזהב המצוי המוכר. זן זה מתאפיין בסנפירים ארוכים יחסית כאורך גופו, מבנה גוף אווירודינאמי יותר וגוף דק יותר. הקומט יכול להופיע בצבע אדום או אדום לבן והוא למעשה של הכלאות גנטיות שנעשו בארה”ב במשך עשר שנים.

דג שובונקין

מין של דגי זהב המגיע מיפן. זן זה דומה יותר לקומט מאשר לדג הזהב המצוי. ההבדל העיקרי בינו לבין הקומט הוא שכבה קשקשית חצי שקופה הגורמת לדג לזהור ולנצנץ. את זן השובונקין ניתן למצוא בצבעים אדום, כחול לבן ושחור.

דג וואקין

הזן הנפוץ ביותר ביפן כיום. וואקין שונה בתכלית מדג הזהב המצוי ומזכיר בצורתו את דג הזהב בר אז מתאפיין בגוף רזה, מאורך וגדול הרבה יותר מדג הזהב המצוי.

דגי קוי

דגי זהב גדולים ומרשימים הנפוצים בבריכות נוי שנחשבים כדגים חזקים ובריאים.
המשך קריאה על גידול דגים.

רכישת דגי זהב וגידול ביתי

ניתן לרכוש כיום דגי זהב כמעט בכל חנות חיות בעלות של שקלים בודדים. אין צורך להיות מומחים בתחום אך חשוב לוודא כי הדגים אכן שוחים ופעילים וצבעם מבריק. צבע כהה מידי או דהוי עלול להעיד על מחלה בדגים.

את הדג יש לשכן בצנצנת רגילה ואין צורך באקווריום ייעודי. הדג גם אינו זקוק למשאבת אויר או פילטר לטיהור המים אך יש לוודא החלפת מים לפחות פעם בחודש על מנת לשמור על סביבת גידול טובה שתאפשר את התפתחו התקינה.

ניתן לשלב בצנצנת צמח פלסטיק קטן ומעט חצץ ליצירת מראה יפה יותר אך בפועל הדג אינו זקוק להם כלל.

תוכלו לראות עוד פרטים קשורים בכתבות: ציוד לאקווריום, פילטר לאקווריום.

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן