Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

התעללות בבעלי חיים בפייסבוק?

מדי יום ביומו מגיעות תלונות רבות על התעללות בבעלי חיים בפייסבוק מכל רחבי הארץ. האלימות הולכת וגואה בישראל, ופעמים רבות, לצערנו, החיות משלמות את המחיר. לא חסרים מקרים שבהם צעירים משועממים מתעללים בחתולים, מתעדים זאת באמצעות הסמארטפונים ואף מעלים את התמונות לפייסבוק, ליוטיוב, לאינסטגרם ולרשתות חברתיות אחרות, על מנת להשוויץ בפני חבריהם ולהראות את מעלליהם.

הצעירים מוצאים שלל דרכים יצירתיות להתעלל ביצורים חסרי האונים וכיום אין זה נדיר לפגוש בניוז-פיד של פייסבוק תמונות של חתולים וכלבים במצבי התעללות קשים. לצערנו נמצאות בהרבה מאוד מקרים ממש מסביבנו, אבל רק כשזה מגיע לפייסבוק כוחו של ההמון בא לידי ביטוי ביתר שאת. בנוסף לכך שמקרים רבים, מגיעים גם למהדורות החדשות בטלוויזיה, בזכות השימוש הנעשה במדיה החברתית והעניין הרב שהמקרה העלה בקרב הציבור (מדד טוב יותר מרייטינג).

ניתן לפנות למשטרה

אך עוד לא אבדה התקווה על המין האנושי. פעמים רבות עמותות כמו “תנו לחיות לחיות” מבקשות את עזרת הציבור על מנת לזהות את החשודים במעשים. אנשים רבים דואגים להפיץ את התמונות והסרטונים המזעזעים שבהם מופיעים גם המתעללים, מתוך רצון לאתר את שמותיהם ולדרוש מהמשטרה לחקור את האשמים ולהביא אותם למשפט. הבעיה היא שלעתים אותם חומרים מפלילים נמחקים מהרשת ואז קשה לפעול נגדם.

עם זאת, ישנם גם כמה מקרים שבהם המתעלל נתפס. אחד המקרים המפורסמים שעשו לא מזמן כותרות בעיתונים הוא המקרה על צעיר מאשדוד, בשנות ה- 20 לחייו, אשר נעצר לאחר שפרסם תמונה בפייסבוק שבה הוא מחייך בעודו מחזיק חתול רחוב מזנבו. תמונה זו עוררה סערת רבה וגולשים רבים פנו למשטרה. לבסוף הצעיר אותר ונעצר.

אותו בחור מאשדוד הביע בחקירתו ובפייסבוק שלו חרטה על מעשיו וטען כי הוא רק ניסה לשחק עם החתול, ולא לפגוע בו. לכן, הוא שוחרר למעצר בית. אבל גם דברי החרטה לא הועילו על מנת לכסות את הכתם שיצר לעצמו, מאחר ובתקופה שבה אנחנו חיים, לפייס בוק כוח רב, אנשים רבים שלחו אליו תגובות נאצה, קללות וגידופים בפייסבוק ותגובות רבות פורסמו גם באתרי החדשות שבהם המקרה פורסם. בנוסף למגוון תמונות בוריאציות שונות ומשונות המחליפות בינו לבין החתול המסכן.

פרסום שלילי

לעיתים רגע קטן של שטות, יכול להביא לכדי מצב שבו עבור אותם מתעללים נעשה “חרם חברתי”. בין אם נפתח להם
תיק משטרתי או לא, הנפח שמקרי התעללות מקבלים ברשת הוא מדהים בפני עצמו, וגורם לגולשים רבים להתאגד,
ליצור אילוסטרציות, לשתף ובהמוניות. קהילת חובבי בעלי החיים מעולם לא הייתה חזקה יותר, ולמעשה זה הך לטובתם של חתולים וכלבים בפרט ובעלי החיים בכלל. העלאה של תמונות התעללות בבעלי חיים, מפליל את המתעלל, ויכול להוות כראיה משפטית לכל דבר.

המסקנה המתבקשת היא שיש לנו אפשרות למנוע מקרים כאלו. ובמידה ואתם נתקלים בתמונות של התעללות, אל
תשכחו לתעד – לצלם לשתף ולפרסם בעמודים המוקדשים לבעלי חיים, בעמוד הפייסבוק של המשטרה ובכך תוכלו
להציל את בעל החיים הבא. המדיה החברתית כוחה רב, ומומלץ לעשות בה שימוש על מנת לגלות ולמגר תופעות מאין אלו.

המאמר באדיבות בית חולים וטרינרי ד”ר פצ’ו

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן