Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מה הדברים שצריך לדעת לפני שמאמצים חיית מחמד?

דברים שצריך לדעת לפני שמאמצים חיית מחמד – על פי מחקרים שונים, הקשר בן בני האדם לחיות תורם רבות לשני הצדדים ולכן חיות מחמד נפוצות בבתים רבים. לאלו מכם שעדיין לא זכו ליהנות מהתענוג, הנה כל הדברים אותם יש לקחת בחשבון לפני שמאמצים.

אנשים רבים מתלבטים באם לרכוש חיות מחמד, אלו דורשות טיפול ודאגה ממש כמו ילדים. אולם כמו בכל תהליך בחיים, כאשר מגיעים לנושא מוכנים, החששות מפנות את מקומן להתרגשות והתהליך הופך להיות חוויתי. אין ספק כי לבעל חיים במשפחה יש תרומה ניכרת, בין אם מדובר בכלב, אוגר או ארנב ובין אם בחתול.

חבר נוסף במשפחה

בעלי חיים כשמם כן הם, יצורים חיים בהם יש לטפל וזאת יש לקחת בחשבון לפני שמאמצים. כל חיה שלא תיקחו אל ביתכם זקוקה לטיפול מסור החל מחיסונים, דרך רכישת מזון מתאים ועד למציאת מקום עבורה בבית או בחצר. יותר אין מקום לספונטניות, ואי אפשר לנסוע כך סתם לחו”ל לדוגמה, מבלי לדאוג לה לסידור מתאים ולכן זהו שיקול מרכזי אותו יש לקחת בחשבון לפני שמחליטים על אימוץ.

התאמת בעל החיים לסביבת המגורים

במידה ואתם מתגוררים בסביבה עירונית מומלץ כי תבחרו בחיית מחמד מתאימה. חתול למשל, או כל חיה שגדלה בכלוב, אותה אין צורך להוציא לרחוב כמה פעמים ביום על מנת שתעשה את צרכיה, יהיו מאוד אטרקטיביים. עם זאת הרבה אנשים מגדלים כלבים בסביבה עירונית ואין מניעה לכך, מה שכן חשוב הוא לבחור בכלב ולו טמפרמנט מתאים, כזה שיכול להישאר בבית ברוב שעות היום וגם כשאינכם נמצאים.

מה אוכלים?

טיפול בבעלי חיים מלווה בהוצאות, כאשר בין ההוצאות הגדולות נמצא האוכל. יש לרכוש לבעלי החיים אוכל מתאים וכן כלי למים וכלי לאוכל, בהתאם לסוגו של בעל החיים שמאמצים. על מנת להתאים את האוכל הנדרש מומלץ להתייעץ במומחה לנושא כמו למשל וטרינר, או אפילו המוכר בחנות החיות ולדאוג שהאוכל יענה על כל הצרכים וכן יהיה עשיר בכל המרכיבים החיוניים.

בדיקות וטיפולים

לאחר שמאמצים בעל חיים יש לקחת אותו לווטרינר, כל זאת על מנת לבדוק שהוא לא סובל מבעיה מיוחדת כמו
תולעים, קרציות ופרעושים, מה גם שיש לחסן אותו בחיסונים המתאימים על פי גילו. הטיפולים הווטרינרים ביניהם
חיסונים, עיקור או סירוס, וכל שאר הטיפולים הנדרשים במקרים מסוימים כמו בעת פציעה או מחלה, גם הם מהווים
הוצאה גדולה, וזהו גם נושא שיש לקחת בחשבון.

ביטוח חיות מחמד

כדי להימנע מהוצאות הנלוות לגידול חיות מחמד וברובן הוצאות על בדיקות וטיפולים אשר יכולות להגיע עד לאלפי שקלים, ישנן חברות ביטוח המציעות ביטוח חיות מחמד. מדובר על כיסוי ביטוחי מפני מחלות, תאונות, מקרים של מוות או נזק
לצד שלישי ההופך את ההתמודדות עם ההוצאות הכספיות הכרוכות בגידולן של חיות מחמד לפשוטה יותר, היות
ומדובר בתשלום קבוע חודשי המכסה מקרים רבים, אכן פתרון נוח וחסכוני.

דברים שצריך לדעת לפני שמאמצים חיית מחמד – גידול חיית מחמד דורש השקעה מרובה הן בגזרה הטיפולית והן בגזרה הכספית. אך כאשר מתעדכנים בכל האופציות שיכולות להקל על התהליך, אין ספק שמדובר בתוספת משמעותית לבית ולבני המשפחה.

 

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן