Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ארנב שמוט אוזניים

ארנב שמוט אוזניים בדומה למינים שונים של של ארנבים כמו ארנב ננסי לדוגמא , ניחן בזנים שונים של ארנבים בעלי מכנה משותף כולם בעלי אוזן שמוטה.

להלן מספר הסוגים הנפוצים בקטגוריית שמוטי האוזניים:

ארנב שמוט אוזניים אנגלי
מדובר בזן הקדום ביותר של הארנב המבוית מסוג זה, אשר פותח לראשונה במאה ה-19 והוא הראשון מבין הארנבים שמוטי האוזניים. אוזניו של ארנב זה עשויים להגיע לאורך של שישים ושלושה סנטימטר. משקלו של הזן האנגלי של ארנב זה עומד בערך על 4 קילוגרם. יחסית לשאר הארנבים, הארנב שמוט האוזניים האנגלי אינו מרבה בפעילות. מסיבה זו יש להקדיש תשומת לב רבה ומיוחדת לתזונה שלהם, מפני שיש להם נטייה לפתח בעיות משקל.

ארנב שמוט אוזניים צרפתי
ארנב מסוג זה פותח לראשונה בצרפת בראשית המאה ה-19, והוא מהווה בעצם בן תערובת של ארנב אנגלי והארנב הפלמי הענק. לארנב זה יש פרווה ארוכה ועבה יותר לעומת חברו האנגלי, אך יש לו אוזניים קצרות יותר. משקלו של ארנב זה עומד על כ-4 קילוגרם.

ארנב שמוט אוזניים הולנדי
ארנב מסוג זה פותח לראשונה בשנות השישים של המאה העשרים, והוא נחשב לזן ננסי של ארנב שמוט אוזניים. הזן ההולנדי הינו זעיר בגודלו, בעל גוף קומפקטי והוא שוקל בסביבות שני קילוגרם. הם נחשבים לחיית מחמד אידיאלית, מפני שהם כלל אינם תוקפניים.

ארנב שמוט אוזניים זעיר
זן זה של הארנב פותח בגרמניה בראשית שנות השבעים. השם המקורי אשר ניתן לגזע זה היה “קליין וידר”, אך שמו שונה לאחר שהוא זכה להכרה מצד הארגון האמריקאי של מגדלי הארנבים. גזע זה דומה במראה החיצוני שלו לזן הצרפתי, אך הוא שוקל כשני קילוגרם בלבד.

ארנב אמריקאי צמרירי
מה שמפריד את הארנב שמוט האוזניים האמריקאי מחברו ההולנדי, הוא שהוא קטן יותר בגודלו ובעל פרווה צמרירית יותר. בגיל בגרות הוא מגיע למשקל של כשני קילוגרם, והוא בעל גוף מאוד קטן. הם אוהבים מאוד לשחק ולהשתעשע והם בעלי אישיות ייחודית משלהם. בנוסף על כך, הם מאוד אוהבים להיות בחברתם של בני אנוש, כמו גם בחברתם של ארנבים אחרים.

ארנבים שמוטי אוזניים – מחלות נפוצות

בדומה להרבה ארנבים מסוגים אחרים, אינם מסתדרים היטב בטמפרטורות גבוהות מדי או נמוכות מדי.
יש לטפח את הפרווה שלהם בדרך קבע, וזאת על מנת להימנע מן האפשרות שהם ייחנקו מכדורי פרווה או פיתוח סבכים בפרווה.
לכן חשוב לטפח אותם בצורה מסודרת וקבועה, רצוי על בסיס יום יומי, גם על מנת לעזור להם להיפטר משיער מיותר ונוטה ליפול.

בנוסף על כך, ארנב זה עשוי לסבול מהבעיות הרפואיות הבאות: זיהום ודלקות באוזניים, בעיות נשימה, בעיות שיניים, אבנים בכליות ובעיות גב. יש להיות קשובים לארנב שלכם ולבדוק מדי יום את מצבו הבריאותי – הן מבחינה נפשית והן מבחינה גופנית – וזאת על מנת לוודא כי יש לכם ארנב בריא ומאושר ככל האפשר.

אצל ארנב זה חשוב להקפיד ולחזור ולציין שוב ושוב את החשיבות ותשומת הלב אשר יש להעניק לאוזניים שלו.
הסיבה לכך היא שמפני שהאוזניים שלו שמוטות כפי שמרומז בעדינות בשם שניתן לו הן חשופות לקשת רחבה ומגוונת של זיהומים. לכן, בנוסף על תשומת הלב הרגילה אשר יש להעניק לארנב בתור חיית המחמד האהובה שלכם, הקפידו לבדוק את האוזניים שלהם מדי יום וחפשו אחר סימנים לדלקות וזיהומים.

למידע נוסף על ארנבים

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן