Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גוף חימום לאקווריום

גוף חימום לאקווריום – טמפרטורה היא אחד מהפרמטרים המשפיעים ביותר על תוחלת ואיכות החיים של דגים בגידול בטבע או בשבי.
טמ”פ משפיעה באופן ישיר על יכולת של החמצן להיקשר למים, ככל שהטמפרטורה עולה כך פחות ופחות חמצן נקשר למים והדגים בבית הגידול מתקשים לנשום.

מלבד יכולת קשירת החמצן לטמפרטורה השפעה גם על קצב חילוף החומרים של הדגים. ככל שהטמפרטורה יורדת כך קצב חילוף החומרים בגופם של הדגים יורד והם מתפקדים פחות.
לכן, חשוב לשמור על טווח טמפרטורה קבועה באקווריום בו רמת קשירת החמצן מספקת לסוג וכמות הדגים בבית הגדול ובמקביל קצב חילוף החומרים של הדגים מספק.

גוף חימום לאקווריום

היות ולטמפרטורה ישנה השפעה חזקה כל כך על איכות חייהם של הדגים עלינו לשמור על טמפרטורה קבועה באקווריום כל העת. כדי לשמור על טמפרטורת המים נשתמש בגוף חימום ייעודי אשר כולל למעשה תרמוסטט וגוף חימום. כאשר טמפרטורת המים יורדת מתחת לטמפרטורה שהוגדרה יופעל גוף החימום עד לשלב בו טמפרטורת המים תעלה חזרה לטווח הנכון.

בחירת גוף חימום מתאים

היות וגוף החימום צריך לחמם את כל כמות המים הקיימת באקווריום כדי לשמור על בית גידול מאוזן יש להתאים את הספקו של גוף החימום לגודלו של האקווריום. לאקווריום קטן יחסית של שבעים עד מאה ליטרים נבחר בגוף חימום בעל הספק של מאה וואט, לאקווריום בגודל בינוני של של בין מאה ליטר למאתיים חמישים ליטר עלינו לבחור בגוף חימום גדול יותר בהספק של כמאתיים וואט ולאקווריום גדול של כשלוש מאות ליטרים יידרש לנו חימום עוצמתי בעוצמה של שלוש מאות וואט.

מיקום גוף החימום

חשוב מאד למקם את כל גופי החימום מתחת לקו המים, ורק לאחר מכן לחברו לחשמל אחרת גוף החימום עלול להישרף.
באקווריום קיים התאיידות טבעית של המים ולכן קו המים משתנה מעת לעת – יש לשנות את מיקומו של גוף החימום באקווריום אל מתחת לקו המים או להוסיף מים עד לגובה הנדרש . את גוף החימום מומלץ למקם ליד יציאת המים החוזרת מהפילטר.

תפעול גוף החימום

במרבית גופי החימום קביעת הטמפרטורה הרצויה שבה יופעל גוף החימום, תתבצע על ידי סיבוב מדיד קטן בחלקו העליון.
לאחר סיבובו של המדים תופיע הטמפרטורה בחלונית קטנה. כדי לספק חיווי על פעילותו של גוף החימום קיימת מנורה קטנה אשר נדלקת כאשר גוף החימום פועל ומחמם את המים.
אין צורך לדאוג אם גוף החימום אינו פועל כל העת פשוט משום שמשמעות הדבר היא שטמפרטורת המים אינה
נמוכה מהטמפרטורה שהוגדרה.

כדי לספק בקרה נוספת על פעילותו של גוף החימום מומלץ להשתמש במד טמפרטורה. ניתן למצוא מדי טמפרטורה כמדבקה או כמדחום זכוכית.
השתמשו במדחום על מנת לוודא כי טמפרטורת המים נשמרת בטווח המתאים לאוכלוסיית הדגים שלכם
באקווריום וודאו כל העת כי לא קיימת בו בעיה חשמלית כלשהי אשר יכולה להעביר זרם חשמלי במים ולהוביל להרג
של אוכלוסיית הדגים באופן חלקי או מלא.

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן