Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

גידול חתולים

חתולים (Cats) הם חיית המחמד הנפוצה ביותר כיום והם נפוצים בגידול ביתי אפילו יותר מכלבים, חתולים הם למעשה יונקים טורפים שהאדם הצליח לביית ולהפוך לחיית מחמד.

קיימות השערות שונות לגבי מוצא חתול הבית המוכר לנו אך ההשערה הרווחת ביותר היא כי מקורם בחתול הבר.

כאשר אנו מדברים על חתולים (Felis silvestris catus) חשוב להפריד בין חתולים ביתיים כפי שאנו מכירים לבין חתולים גדולים שהוא למעשה ביטויי כולל לחתולי הפרא בעלי הממדים הגדולים אשר ידועים ביכולתם לשאוג. תחת הגדרה של חתולים גדולים נכללים ברדלס , נמר שלג ופומה שהן כמויות חיות פרא אשר לא ניתן לגדל בבית בדומה לחתולים הביתיים.

גידול חתולים בבית

כאשר אנו בוחרים בגידול ביתי של חתולים ניתן לקבל מידע רב בפורום חתולים באינטרנט אך לא משנה כמה מידע יש בידינו חשוב שנזכור כמה נקודות בסיסיות:

סביבת גידול מתאימה לחתולים

סביבת הגידול הביתית של החתולים צריכה לכלול ארגז חול בו יעשה החתול את צרכיו, כלים לאוכל ומים ולוח גירוד על מנת למנוע מהחתול להשחיז את ציפורניו על הרהיטים השונים בבית. ניתן להוסיף מתקן טיפוס בגודל שתבחרו על מנת לאפס לחתול להשתעשע ולהוציא אנרגיה. במקביל המקרים גם במידה ותרכשו מיטה עבור החתול הוא יעדיף לישון על אחת הספות הקיימות.

תזונת חתולים

חתולים הם טורפים ועיקר מזונם בטבע מתבסס על ציפורים מכרסמים ודגים במידה והם מצליחים ללכוד אותם. קיבתם של החתולים אינה מותאמת לעיכול של מזון מהצומח או כל מזון אחר שאינו בשרי ולכן חשוב לוודא כי המזון שאנו מספקים להם מתבסס על מרכיבים בשריים ולא על מרכיבים צמחיים בלבד כמו קמח תירס וכדומה.

רביית חתולים

במידה ובחרתם לגדל חתול וחתולה שאינם מעוקרים עליכם לקחת בחשבון כי זיווג ביניהם הוא בהחלט אפשרי בתקופת הייחום גם במידה והם אינם חתולים מאותו סוג . תקופת הייחום אורכת בין חודש פברואר לחודש אוקטובר והחתולה יכולה להיכנס להיריון בעודה מיניקה. תקופת ההיריון בחתולים עומדת על כשישים ושלושה יום.

סוגי חתולים

החלוקה המוכרת ביותר בין סוגי חתולים היא ההבדלה הברורה בין חתולים גזעיים וחתולי רחוב.
חתולי רחב מקבילים לכלבים מעורבים ולמעשה לא ניתן לזהות אותם על פי מאפייני גזע כלשהם והם לרוב תוצאה של רביית חתולים שנערכה ברחוב בין חתולים משוטטים .

כאשר אנו מחפשים חתולים למכירה או חתולים לאימוץ חשוב ללמוד מעט אודות סוגי החתולים השונים על מנת לדעת כיצד לנהוג עימם וכיצד לספק להם את סביבת הגידול הטוב ביותר.

בין סוגי החתולים הגזעיים תוכלו למצוא כמה סוגי חתולים הנבדלים אחד מהשני בעיקר במראם החיצוני :

חתול רגדול (Ragdoll)

חתול עם פרווה חצי ארוכה אשר פותח בארה”ב על ידי האדם. רגדול הוא חתול מיוחד שעבר הכלאה בין שני גזעי חתולים בירמן ובורמזי.
חתולי רגדול מתאפיינים בהתנהגות שקטה במיוחד ובאורך רוח רגוע ולא תוקפני. תוחלת החיים של החתול בשבי היא עד עשרים וחמש שנים.

חתול סיאמי (Siamese)

חתול בעל פרווה קצרה אשר מגיע מהמזרח הרחוק. חתולים סיאמים נחשבים כחתולים חברותיים ונאמנים ולעיתים נחשבים כחתולי שעשועים. מדובר בחתול קנאי ביחס לחתולים אחרים והוא זקוק לתשומת לב רבה מבעליו. חתול סיאמי נחשב לבחירה פופולרית במיוחד במעמד בחירת החתול לגידול בבית היות והוא נעים לאדם וקל לאילוף.

לפרטים נוספים על חתולים סיאמיים

חתול פרסי בדיל (Pewter Persian)

חתול  בעל פרווה ארוכה בצבעים שחור לבן או כחול לבן ובעל עיניים בצבע כתום. מבנה החתול הוא תוצאה של הכלאה בין צ’ינצ’ילה , חתול פרסי כחול וחתול פרסי שחור. חתול פרסי בדיל הוא גזע נדיר מאד של חתולים וקשה למצוא אותו בחנויות המציעות חתולים למכירה או חתולים למסירה

לפרטים נוספים על חתולים פרסיים

מידע על חתולים נוספים חתולים בריטייםחתולים סיבירים

חתולים למכירה וחתולים למסירה.

בדומה לכלבים גם כאן מתבצעת הפרדה בין חתולים גזעיים לחתולי רחוב. במרבית המקרים בפורום חתולים, באתרי אינטרנט או בחנויות המתמחות בחתולים למכירה תמצאו חתולים גזעיים, מטופחים שמחירם נע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים. עלותו של חתול מושפעת מכמה גורמים ביניהם סוג החתול, גילו ותפוצת חתולים למכירה מאותו הגזע .

כאשר מדובר בחתולים למסירה  לרוב לא תתבצע חלוקה בין חתולים גזעיים לחתולים מעורבים אך חשוב לשים לב ולבדוק מדוע נמסר החתול, האם הוא זקוק לטיפול תרופתי או לאכול מיוחד וכדומה.

חשוב מאד לציין כי בין שמדובר בחתולים גזעיים למכירה או חתולי רחוב למסירה במרבית המקרים בימים הראשונים החתול יתחבא ויצא רק בלילה לאכול. יש לוודא כי לא קיימים פתחים אל החצר כי החתול ינסה מיד לברוח דרכם החוצה למרות שאינו יודע היכן הוא נמצא.

דאגו להשקיע בחתול ותנו לו חום ואהבה כמה שניתן לאט לאט הוא יתקרב אליכם ואתם תתחבבו עליו גם במידה ומדובר במחיר של כמה שריטות בהתחלה.

מחלות חתולים

בחתולים לא קיימת חשיבות לסוג החתול או האם מדובר בחתול מעורב או חתול גזעי וכולם חשופים למחלות שונות. מן הראוי לציין כי חתול שאספתם מהרחוב דורש בדיקה מידית של וטרינר על מנת לשלול מחלות שונות ולטפל בבעיות קיימות לפני שהם יחריפו.

ישנן כמה מחלות נפוצות בחתולים שמן הראוי להכיר

טפילי עור

טפילי עור הן המחלה הנפוצה ביותר בחתולים והיא יכולה להופיע בצורות רבות תלוי בסוג הטפיל שפוגע בעור החתול. בין מחלות העור נוכל למצוא את הסקאביאס (Notoedres) אשר גורמת לגירוד נוראי בעור או את ה כליטיאלוזיס אשר גורם להופעת קשקשת רבה על הגב. דרכי הטיפול בטפילי עור מצריכה פנייה לווטרינר על מנת לאבחן את הגורם למחלה ולהתאים לו תרופה.

דלקות בדרכי השתן

בעיה רפואית נפוצה יחסית בחתולים היא דלקת בדרכי השתן והיא תתאפיין בסירוב של החתול לעזוב את ארגז החול שלו, השתנה מחוץ לארגז או הופעת דם בשתן החתול. ישנם גורמים רבים להופעה של דלקות בדרכי השתן כאשר הנפוצים הן אבנים בכליות, משקל-יתר או זיהום דלקתי. במרבית המקרים עיסוי של הפין יסייע לשפר את  המצב במידה ומדובר בחסימה אך בכל מקרה מומלץ לפנות לווטרינר.

חתלתלת (Feline Panleukopenia)

מחלה נגיפית אשר יכולה להוביל למוות בדומה לנגיף פארבו אשר נפוץ בכלבים. ההדבקה מתבצעת באמצעות נוזלי גוף של נשאים ומוביל להרס של תאי המעי. חתולים החולים במחלה ישלשלו שלשול דמי ומימי ויסבלו מהקאות, דיכאון וחולשה. לא קיים טיפול ישיר לחתלתלת אך ניתן לרוב טיפול לתסמינים עצמם אך גם בטיפול מסוג זה קיים סיכוי גבוה למוות.

קראו כתבה הקשורה לנושא: סירוס חתולים

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן