Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

אשל עזר מסביר על תוכים

תוכים (Parrot) הם סדרה מתוך מחלקת העופות אשר ניחנה ביופי, ססגוניות וצבע רב. בטבע קיימים מאות מנים של תוכים במבנים שונים וצבעים שונים והם נפוצים כמעט בכל מדינות העולם.

סדרת התוכים

מתחלקת לחמש משפחות שונות:

  • משפחת קקדואים
  • משפחת תוכיים
  • משפחת תוכיי ניו זילנד
  • משפחת קוניורים

חשוב לציין כי התוכים במשפחות השונות שונים זה מזה, בצבע , בגודל בצורה וביכולות השונות.

מלבד יופיים הכובש ניחנים התוכנים ביכולות היתוליות כמו יכולות ריקוד ותנועה וכמובן יכולת הדיבור המדהימה שלהם, בה הם עושים שימוש בתיבת תהודה פנימית ומצליחים לשחזר כמעט כל קול שהם שומעים. היכולת הנדירה הזו הובילה ליצירת הכינוי תוכי מדבר  המתייחס למומחים בתחום כמו תוכי ג’אקו, קוקטיילים וכדומה .
למרות יופיים והססגוניות הרבה בה ניחנו התוכים גופם גם פונקציונלי מאד. הם ניחנים במקור חזק ומעוגל בקצהו המיועד לאכילת זירעונים ואגוזים שונים. בנוסף מבנה הכנפיים שלהם מותאם לגודל גופן ומאפשר להם להתעופף בקלות וללקט מזון ביתר קלות.

דוגמא טובה לכך שהתוכים אינם רק חיות ססגוניות ויפות הם התוכונים מסביר אשל עזר. התוכונים הם תוכים במשקל שלושים וחמש גרם אשר יכולים להעלות את קצב הלב שלהם ממאתיים חמישים פעימות בדקה אל קרוב לשש מאות פעימות בדקה בזמן תעופה. חשוב להבין כי צבעם ויכולתם הבידוריות הפכו אותם לחביבים על האדם אך מבנה גופם וחוכמתם מאפשר להם לשרוד גם בטבע.

נהוג לחשוב כי עונת הרבייה שלהם היא באביב היות ובתקופה זו ניתן למצוא בקלות ובשפע. אך בפועל, החיזור מתחיל כבר בסוף החורף ובני הזוג מחפשים מקום מתאים לקינון משותף. במהלך הקינון המשותף התוכים מזדווגים אך לא בהכרח כי ייווצרו ביצים אשר יוטלו בקן. היות ולתוכנים אין איבר מין זכרי על הזכר להצמיד את הביב שלו לזה של הנקבה ובתהליך זה הוא מפרה אותה. משלב זה במידה ונולדו ביצים מופרות ילך הליך הדגירה אשר נמשך עד שלוש שבועות.

במידה ומתבצע זיווג בשבי יש להכניס אל הכלוב בו הם נמצאים תא הטלה בו תוכל להטיל הנקבה את הביצים ולדגור עליהם.
תא הטלה זה בא במטרה להחליף את הקן ומאפשר לנקבה לעבור את תהליך הדגירה ללא חששות.

גידול תוכים

היום גידול בבית הוא כמעט עניין שבשגרה וניתן לרכוש אותם בגדלים שונים כמעט בכל חנות חיות.
מחירם משתנה על פי גודלם, גילם וכמובן יופיים. מומלץ לערוך מחקר ולחפש מידע על תוכים לפני הפניה לחנות החיות ולבצע קניה.
מומלץ להתייעץ עם אנשים המגדלים תוכים לפני ביצוע הרכישה וזאת על מנת לוודא כי ברשותכם כל הציוד והתנאים הנדרשים טרם רכישת התוכי.

אשל עזר מציין כי עליכם ליצור אמון בינכם לבין התוכאים אותם אתם מגדלים ותתווכחו לדעת כי מדובר בחיה אינטליגנטית, מצחיקה ומיוחדת שניחנה ביופי מדהים אבל בשכל מרשים לא פחות.

מאמרים נוספים לקריאה:
גידול תוכים
אשל עזר מסביר על תוכים מדברים

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן