Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

חיסון משושה לכלבים

חיסון משושה לכלבים – מהו וכנגד אילו מחלות הוא מגן? שלא במפתיע, חיסון משושה מיועד להגן על כלבים מפני שישה פתוגנים (גורמי מחלה) שונים.

אם כן, מהם הפתוגנים מפניהם מגן חיסון משושה?

חלק מן המחלות מפניהן מגן חיסון המשושה יכולות לעבור גם לבני אדם ולכן קל להבין כי חשיבות החיסון היא גם לבריאותו של הכלב וגם לבריאותם של בני האדם.

נגיף פרוו (Parvo virus)

נגיף זה פוגע בעיקר בגורי כלבים בחודשי חייהם הראשונים. במידה והגור נפגע בגיל צעיר מחודש, קיימת סכנה לפגיעה בשריר הלב ובשל כך למוות מהיר.

אם הנגיף פוגע בגור בגיל מעט בוגר יותר הוא פוגע בתאי מח העצם, תאי מערכת החיסון ובמערכת העיכול. הפגיעה במח העצם גורמת לירידה קשה ברמת כדוריות הדם הלבנות ולכן הכלב אינו יכול להתגונן מפני מחלות אחרות. הפגיעה במערכת העיכול גורמת לשלשולים והקאות דמיים קשים. זוהי מחלה קשה ביותר אשר לעיתים, גם עם הטיפול הווטרינרי הטוב ביותר, עשויה לגרום למותו של הכלב.

נגיף כלבלבת (Distemper virus)

גם נגיף זה פוגע בעיקר בגורי כלבים בני 3-6 חודשים אם כי ניתן לראות פגיעה מנגיף זה גם בכלבים בוגרים ובכלבים מבוגרים. בגורים הנגיף פוגע בעיקר במערכת הנשימה וגורם לחום, הפרשות מן העיניים והאף וכן הוא פוגע במערכת העיכול וגורם לשלשולים והקאות. בכמחצית מן המקרים הנגיף פוגע גם במערכת העצבים (לעיתים זמן רב לאחר המחלה הראשונית). בפגיעה במערכת העצבים נראה קפיצות שרירים (מיוקלונוס), שיתוק, הליכה בחוסר שיווי משקל ופרכוסים.

נגיף הגורם לדלקת כבד (Canine adenovirus1)

נגיף זה פוגע בכלבים צעירים מתחת לגיל שנה. יכול לגרום לפגיעה קשה בכבד ולהוביל לצהבת, הקאות, שלשולים, חום גבוה ובמקרים קשים למוות. בחלק מן המקרים הנגיף גורם גם לפגיעה בקרנית העין (ולמראה של “עין כחולה”).

נגיף פארא-אינפלואנזה (Para influenza)

נגיף אשר גורם לפגיעה בדרכי הנשימה העליונות. מוביל לשיעולים והפרשות מדרכי הנשימה.

חיידק העכברת (Leptospirosis)

שמו של החיידק נובע מכך שהמאגר שלו הוא עכברים ומכרסמים לסוגים. מחלה זו יכול להיות מועברת גם בני אדם ולגרום למחלה קשה בהם!

לחיידק העכברת ישנם מספר “תת סוגים” וחיסון משושה מכיל אלמנטים המגנים מפני שני סוגים של חיידק זה.
החיידקים גורמים לפגיעה קשה בכבד ובכליות וסימני המחלה כוללים חום, צהבת, הקאות ופגיעה בייצור שתן.

ממאמר זה ניתן להבין כי גורים צעירים הינם חשופים ביותר למחלות קשות ולמעשה, הבאתם אל המרפאה הווטרינרית לצורך חיסון למעשה חושפת אותם למחלות.

בשל כך, ניתן להשתמש בשירותי מרפאה וטרינרית ניידת לביצוע החיסונים בנוחות ביתכם, בלי לחשוף את הכלב לגורמי מחלה או בעלי חיים אחרים במרפאה עצמה.

לסיכום, ניתן לראות כי חיסון משושה הינו חיוני לבריאותו של הכלב. מסיבה זו אנו מפצירים בכם, הגנו על בעלי החיים שלכם, חסנו אותם!

אולי יעניין אתכם גם:

מזון לכלבים

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן