Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

מחלות דגי נוי

מחלות דגי נוי מופיעות בדגים כמו בכל אורגניזמים חי ולרוב נגרמות מטפילים שונים החודרים לגוף הדג ולמעשה ניזונים ממנו.
במרבית המקרים דגים המתפקדים כנשאים של מחלה מסוימת לא יהיו בעלי סימנים כלשהם אך יכולים להדביק בקלות דגים אחרים כאשר הם באים איתם במגע.

נקודות לבנות בדגים

נקודות לבנות בדגים נגרמת על ידי טפיל בשם Ichthyophthirius הנמצא על אחד מהפריטים באקווריום או המגיע לאקווריום על ידי הכנסת דג חולה. בשלב הראשון הטפיל תוקף את הדג ומתחיל לקנן בגופו. ככל שהוא מתפתח הוא יוצא מגוף הדג ומופיע בצורת נקודות לבנות על גוף הדג כאשר למעשה מדובר במעטפת לבנה המגינה על הטפיל עצמו. הטפיל יתרבה על קרקעית האקווריום ויוביל להדבקה מהירה של דגים אחרים באקווריום במהירות אחרת הטפיל עצמו ימות.
מחזור חייו של הטפיל משתנה על פי הטמפרטורה באקווריום ושינויים קיצוניים יכולים לגרום להתפרצות המחלה באופן מיידי. קיימים תרופות שונות לטיפול בנקודות לבנות בדגים ומומלץ לתת טיפול נקודתי לדגים ספציפיים מחוץ לאקווריום בטרריום נפרד.

פונגוס הפה

פונגוס הפה מופיע כשפשוף לבן או אפור על גוף הדג והוא נפוץ מאד במיוחד באקווריומים הנמצאים בחניות. מחלה זו נגרמת על ידי חיידק בשם Flexibacter columnaris ומתפרצת לאחר שינויי טמפרטורה חדים באקווריום. במקרים קשים של המחלה ניתן לראות תופעה בה הדג משתמש בסנפיריו כדי לנסות לנוע אך למעשה אינו זז כלל או מצב בו השפה התחתונה או הפה יראו אכולים.

ההמלצה היא כמובן לא לבצע שינויים טמפרטורה קיצוניים באקווריום ולבצע מעבר בטוח של הדגים בין הטמפרטורות השונות. אך, במידה והמחלה הופיעה יש להשתמש בתרופות אנטי בקטריאליות  שונות המבוססות על נחושת. קיימת גם אפשרות לטיפול באנטיביוטיקה אך לרוב יש לפנות לווטרינר על מנת להשיג תרופות מסוג זה.

לימפוציטים

לימפוציטים יכולים להופיע כבליטה או גידול בקוטר של מספר מילימטרים על פני העור דגי מים מתוקים ככלל ועל דגים ממשפחת הקרפיונים בפרט. הווירוס מועבר על ידי דגים נגועים אל המים בבית הגידול. הווירוס עמיד למספר ימים ובזמן זה מדביק דגים נוספים בעלי פצעים פתוחים. במקרים  בהם הווירוס פגע באופן אגרסיבי יותר נוכל להבחין בשינוי בצבעו של עור הדג לצבע לבן או אפור. אך קיימים מקרים בהם הדג עצמו נפגע מלימפוציטים באופן פנימי ולא נוכל לזהות את המחלה.
למחלה זו לא קיים טיפול תרופתי אך במידה ודגים שנדבקו יופרדו ויחיו בסביבה מבוקרת הם יצליחו להביא אך הדבר יארך זמן רב.

דרכי טיפול במחלות דגי נוי

דרכי הטיפול במחלות דגים שונות לרוב בין מחלה למחלה מבחינת הטיפול התרופתי אותו יש לספק על מנת לפגוע בטפיל או בווירוס. אך, מומלץ לבודד דגים חולים ולטפל בהם באופן נקודתי מבלי להשפיע על שאר הדגים. במידה ובחרתם לתת את הטיפול התרופתי לאקווריום כולו וודאו כי הוצאתם תחילה את מסנן הפחם הפעיל מהפילטר בכדי שלא יסנן את התרופה

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן