Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

סוגי דגים – האם אתם מכירים את כולם?

סוגי דגים

בעולם קיימים כיום אלפי סוגים של דגים וההערכה הגורפת היא כי ישנם יותר סוגי דגים מאשר סוגי זוחלים, ציפורים או דו-חיים. חלק מסוגי הדגים המוכרים כיום הם תוצאה של תהליכים אבולוציוניים לאורך השנים וחלק תוצאה של הכלאות שונות שנעשו על ידי האדם. סוגי הדגים השונים נבדלים אלה מאלה במראה וצבע שונה אך לרוב הם גם בעלי התנהגות שונה.

למידה על סוג הדג

כמות הפריטים העצומה במחלקת הדגים יצרו אצל האדם צורך ללמוד ולסווג כל סוג דג בו הוא נתקל. בנוסף, עורך האדם כל העת מחקרים באזורים שונים בעולם במטרה למצוא סוגי דגים חדשים. המחקר הכולל אודות אוכלוסיית הדגים ממשיך כבר כמה מאות שנים ובכל פעם מתגלה זן חדש. הערכות שונות מדברות על קיומם של עוד כמה אלפי סוגים נוספים של דגים שטרם התגלו.

החלוקה המפורטת יותר מחלקת את סוגי הדגים השונים למשפחות דגים על פי מאפייני גוף והתנהגות שונים. בין המשפחות השונות ניתן למצוא את משפחת הקרפיונים תחתיה נוכל למצוא את דג הקרפיון המוכר לנו למאכל אך גם את דג הזהב המשמש כדג נוי.

בנוסף למשפחה זו, נוכל למצוא עוד סוגי משפחות שונים כמו משפחת האמנוניים הכוללת את דגי הדיסקוס המרהיבים, משפחת האנג’לים הכוללת דגים צבעוניים לגידול במים מלוחים ואפילו את משפחת הסטינגריי הכולל את חתולי הים המיוחדים.

כאשר אנו מדברים על גידול דגים ביתי לרוב נערוך חלוקת על בין סוגי הדגים המיועדים לגידול ביתי על סביבת הגידול הנדרשת. בחלוקה זו יתקבלו שתי הקבוצות – דגי מים מלוחים ודגי מים מתוקים. מן הראוי לציין לכל קבוצה ישנה סביבת גידול מוגדרת ופרטים שונים אינם יכולים לחיות בסביבת הגידול של הקבוצה השנייה.

חלוקת אוכלוסיית הדגים

במידה ונרצה לערוך חלוקה כוללת יותר של כל אוכלוסיית הדגים נערוך חלוקה על מבנה הגוף של הדגים ובחלוקה זו יתקבלו שלוש קבצות

דגי גרם – קבוצת דגים בעלי עצמות ממשפחת הגרמיים אליה משתייכים דגי המאכל המוכרים לאדם.

דגי סחוס – קבוצת דגים המשתייכת למשפחת המיתרניים בעלי  שלד עשוי סחוס, עור עבה וקשקשים קשיחים.

חסרי לסתות – קבוצת דמוי דגים החיה מים עמוקים ומוכרת גם בשם עגוולי פה.

כדי להבדיל בין הסוגים השונים מומלץ להשתמש במגדיר דגים. ניתן למצוא כיום כמה וכמה סוגים שונים של מגדירי דגים על פי תחום הגידול או הציד. לדוגמא תוכלו לעיין במגדיר דגי ים כאשר תבחרו ללכת לדוג או במגדיר דגי נוי לפני שילובם באקווריום. חשוב לזכור כי כל העת נוצרים גם דגים חדשים על ידי הכלאות שונות שנעשו על ידי האדם שנעשו בטבע שאינם מוכרים כיום לאדם.

מרבית הכלאות הדגים אשר נעשות כיום על ידי האדם מיועדות ליצירת סוגים חדשים מרהיבים ומרשימים יותר. מרבית סוגי החדשים ייווצרו באזורי המזרח הרחוק ומהם הם יופצו לכל העולם. בשל עובדה זו עבודתם של חוקרי הדגים השונים בכל נקודה על פני כדור הארץ הולכת ונהיית קשה יותר ויותר.

אולי יעניין אתכם גם:
אקווריום צמחיה
עיצוב אקווריומים

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן