Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

קרפדה – כל מה שרציתם לדעת

קרפדה

קרפדה או קרפדות הוא למעשה כינוי לקבוצת דו חיים מסדרת חסרי הזנב אשר כולל בתוכה כמה וכמה משפחות שונות. רבים נוטים להתבלבל בין קרפדות לצפרדעים פשוט משום שלא קיים הבדל מהותי בין שתי הקבוצות ולכן לא ניתן להבדיל הפריטים השונים בין הקבוצות באופן וודאי.

הקרפדות מחולקות לשבע תתי קבוצות בעלי אשר מפרשות כמעט על פני כל שטח כדור הארץ למעט הקטבים. קבוצת הקרפדות המוכרת ביותר היא קבוצת הקרפדיים הכוללת יותר ממאתיים וחמישים מינים שונים של קרפדות אשר יכולות לשרוד בתנאים קשים יחסית והן בעלות מראה חסון יחסית.

במידה ונתמקד לרגע על ההבדלים בין קרפדות לצפרדעים נבחין כי ההבדל המהותי ביותר בין קרפדות לצפרדעים הוא בחירת בית הגידול אשר לרוב מרוחק באופן יחסי ממקור מים כזה או אחר. בשל כך המרחק הגדול ממקור מים פיתחה הקרפדה כמה וכמה שינויים פיזיולוגים לאורך תהליך ההתפתחות שלהן.

לקרפדות עור עבה ומחוספס יחסית לצפרדעים והם מופיעות לרוב בצבע חום המסייע להם בהסוואה מפני טורפים או בשעת ציד. רגליהם קצרות ולמעשה הן אינן מנתרות כמעט. מינים רבים של קרפדות מאופיינים בזוג בליטות המופיעות בצדי הראש. בלוטות אלו נקראת בלוטות הפארוטיד ומכילות רעל בעל עוצמה שונה בין מין אחד של קרפדות למשנהו. הקרפדה תשתמש ברעל ותפריש אותו כאשר תרגיש מצוקה על מנת להגן על עצמה מתוקפים שונים.

הרעל אותו יכולה להפריש הקרפדה יכול להיות מסוכן לאדם ורעל של חלק מהזנים ישנה השפעה פסיכואטיבי בדומה לסמים. באחרונה נחשפו רשויות החוק לתופעה חדשה בה אנשים מלקקים את גבה של החיה על מנת לזכות בתחושה פסיכואטיבית הדומה להשפעתם של סמים קלים.

בין סוגי הקרפדות הרבים נוכל למצוא את הקרפדות הבאות:

קרפדה קנים  (Bufo marinus) –  חייה יבשתית בעל ממדים גדולים ביותר הנמצאת במרכז ודרום אמריקה. אורך גופן של קרפדות  קנים יכול לנוע בין עשר לחמישה עשר סנטימטרים אך קיים תיעוד של פריטים גדולים בהרצה. לקרפדת הקנים יש בלוטות ארס גדולות במיוחד. קרפדה זו קיבלה את שמה הודות למלחמתה במזיקים במטעים של קני הסוכר באוסטרליה.

קרפדה מצויה  Bufo bufo))  הנפוצה בכל אירופה למעט אירלנד. גודלה מגיע עד לגודל של כשמונה עשרה סנטימטרים והאיא מכוסה כולה בעור דמו יבלת בצבעים ירוק וחום. הקרפדה המצויה מפרישה רעל מצחין כדי להגן על עצמה מטורפים אך ישנם כמה וכמה בעלי חיים כמו קיפודים החסינים לרעל זה.

קרפדה ירוקה  Bufo viridis)) –  מין של קרפדה אשר נפוץ במיוחד בשטחה של מדינת ישראל על אף שהיא יכולה להתקיים במגוון רחב של אזורי אקלים שונים. הנקבות יופיע בצבע אפור המכוסה בכתמים ירוקים ואילו הזכר יהיה בעל צבע אחד אפור-ירוק. במין זה הנקבות גדולות יותר מהזכרים ובתקופת הריון היא יכולה להגיע לגודל הכפול מגודלו של הזכר.

אולי יעניין אתכם גם:

גידול

שתפו:

חדשות מעניינות מעולם החייות

הרשמו לניוזלטר

פוסטים אחרונים

מה זה רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית

רכיבה טיפולית היא שיטה טיפולית אשר בה אנשים בעלי לקויות ומוגבלויות מסוגים שונים זוכים בהזדמנות ללמוד כיצד לרכב על סוסים, כיצד לטפל בסוס ובנוסף על

רכיבה על סוסים ילדים

רכיבה על סוסים לילדים

רכיבה על סוסים לילדים היא הזדמנות עבורכם ועבור ילדיכם ליהנות מפעילות ספורטיבית אשר הינה בעת ובעונה אחת מאתגרת ומהנה. חרף העובדה שרבים מחשיבים רכיבה על

משחק לחמוס

משחקים לחמוסים

משחקים לחמוסים הם פריטים בעלי חשיבות רבה לאין שעור בחיי היום יום של חמוס. אין זה משנה כל עיקר לאיזה זן חמוס שייך – חמוס

כלב אוכל

למה כלבים אוכלים דשא?

כלבים אוכלים דשא, זה כבר ידוע לכל מי שאי פעם בחייו גידל כלב. אנשים שואלים את עצמם למה כלבים אוכלים דשא? הם חוששים שאולי זה

לוגו של וואטסאפ
דילוג לתוכן